Pedagog
Konsultacje, diagnozy, zajęcia indywidualne w Źródełku prowadzi Maria Prokopiuk - Olejnik
- nauczyciel dyplomowany, pedagog specjalny, terapeuta, twórca autorskich programów pracy z dziećmi "Mali Artyści" , współorganizator przeglądów i konkursów teatralnych "PUMA", współtwórca nagrodzonego projektu edukacji kulturalnej angażujących dzieci, rodziców i nauczycieli "Z Teatrem za Pan Brat", organizator konkursów muzycznych, plastycznych "Wiosna Radosna", autorka artykułów dotyczących znaczenia ruchu oraz wartości czytania i kontaktu z książką dla rozwoju dziecka, organizator i prowadząca szkolenia dla nauczycieli i rad pedagogicznych, opiekun nauczycieli stażystów, studentów odbywających praktyki pedagogiczne, a także prowadząca modelowe zajęcia otwarte dla rad pedagogicznych, oraz studentów uczelni pedagogicznych.
Wykształcenie:
- Studium Nauczycielskie im. Marii Weryho - Radziwiłłowiczowej w Warszawie, specjalność Wychowanie Przedszkolne, dyplom uzyskany 27 września 1993r.
- Wyższa Szkoła Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, Wydział Rewalidacji i Resocjalizacji, specjalność - oligofrenopedagogika, praca magisterska pisana pod kierunkiem Pani prof. dr hab. Edyty Gruszczyk - Kolczyńskiej, dyplom uzyskany 11.06.1997r.
- Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli "COGITO" - Kurs Kwalifikacyjny Dla Oświatowej Kadry Kierowniczej - dyplom z zakresu organizacji i zarządzania oświatą uzyskany 23 lutego 2004 r.
- Studium Prawa Europejskiego w Warszawie - Nowoczesne Przedszkole - ukończenie kursu grudzień 2010r.
- Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie - Podyplomowe Studia Menedżerów Turystyki - dyplom uzyskany 15 lipca 2013r.
Kursy (wybrane):
- Metoda Dobrego Startu - 3 części (część teoretyczna, część praktyczna, część superwizyjna) - prowadzenie prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz, mgr Ewy Jakacka, mgr Małgorzaty Barańska
- Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, profilaktyce i edukacji dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym - prowadzenie prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz
- Znaczenie ruchu w profilaktyce dysleksji -Towarzystwo Rozwijania Aktywności Dzieci "Szansa"
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne (poziom I) - prowadzenie: przez prof. zw. dr hab. M. Bogdanowicz i D. Okrzesik
- Szkolenie I - ego stopnia w zakresie Terapii Integracji Sensorycznej prowadzenie: mgr Z. Przyrowski, mgr E. Grzybowska
- Wprowadzenie do teorii Integracji Sensorycznej - Polskie Towarzystwo Terapeutów Integracji Sensorycznej
- Bajkoterapia jako nowoczesna metoda pomocy dziecku w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym - prowadzenie: mgr K. Klimowicz przy współpracy z dr M. Molicka
- Bajka terapeutyczna na zajęciach grupowych - formy i metody pracy - Pracownia Edukacji i Rozwoju Forma
- Psychorysunek i bajka w terapii dzieci - Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Cogito
- Intensywne wspomaganie rozwoju umysłowego 6-latków ze szczególnym uwzględnieniem edukacji matematycznej - prowadzenie - prof. dr hab. E. Gruszczyk - Kolczyńska
- Sześciolatek będzie uczniem - o dojrzałości sensomotorycznej i adaptacji dziecka do szkoły - Towarzystwo Rozwijania Aktywności Dzieci "Szansa"
- O relacji dziecko - rodzic - nauczyciel - Towarzystwo Rozwijania Aktywności Dzieci "Szansa"
- Stymulacja Rozwoju Dziecka - Studio Edukacyjne Eko - Tur Bis
- Wspomaganie Indywidualnego Rozwoju Dziecka w Wieku Przedszkolnym
- Metody Pedagogiki Zabawy w pracy z Dziećmi w Wieku Przedszkolnym - Centrum Szkoleniowe Klanza
- Metody Aktywizujące w Pracy z Grupą - Centrum Szkoleniowe Klanza
- Ruch, Taniec i Muzyka w pracy z małymi dziećmi - Centrum Szkoleniowe Klanza
- Bezpieczeństwo Dziecka - Teoria i Praktyka - Centrum Szkoleniowe Klanza
- .....