23.07.13 r. Rymanów-Zdrój

Sanok...Solina...rejs..

W skansenie w Sanoku

Poranek i oczywiście wspaniała pogoda 🙂 – wspaniale ponieważ dzisiaj wyruszmy na całodniową wycieczkę autokarową. Szybkie sprzątanie pokoi, pakowanie plecaczków, śniadanie i wsiadamy do autokaru – Przed nami Sanok i Solina. W Sanoku przyjechaliśmy do największego w Polsce Muzeum Budownictwa Ludowego. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od warsztatów –

poznaliśmy podstawowe zasady i samodzielnie lepiliśmy z gliny. Nauczyliśmy się nawet robić gwiżdżące ptaszki z gliny. Nasze prace zostały spakowane do pudełka i wrócą z nami do domu. My zaś, wraz z Panią przewodnik powędrowaliśmy na teren skansenu, aby zobaczyć jak dawniej żyli mieszkańcy Podkarpacia. Oglądaliśmy domy, zagrody, kościoły, cerkwie i oczywiście dawną szkołę. Zwiedzanie zakończyliśmy kupowaniem pamiątek 🙂 i ruszyliśmy w dalszą podróż. Teraz czas na Solinę i rejs po sztucznym jeziorze. Ta część wycieczki wzbudziła najwięcej radości :-). Po rejsie szybko wbiegliśmy na zaporę – jeszcze jedno spojrzenie na jezioro i czas do autokaru. Wróciliśmy do Rymanowa Zdroju na obiadokolację. To był dzień pełen przeżyć i energia tak nas rozpierała, że na placu zabaw spędziliśmy tylko krótką chwilę i postanowiliśmy wybrać się na wieczorny spacer do Źródełek – przez cały dzień nie piliśmy przecież wód zdrojowych. Ostatnia część wieczoru to jak zawsze herbatka i bajka. Dobrej nocy 🙂